tisdag 7 april 2009

Solen var på väg ned och det var ett vackert ljus över hela stan. Jag kollade på klockan. Det var ca fyrtiofem minuter tills solen skulle gå ned och jag bor ca en halvtimme från Älvsborgsbron räknat med gånväg och väntan på spårvagnen. Jag grabbade kameran och tänkte, det skall nog gå.
Väl framme vid bron gick jag först upp på den högra sidan mot stan till och det var först då jag insåg att jag borde valt den andra sidan. Så då hade jag två val. Antingen gå en omväg på ett par hundra meter eller snyggt glida ned för en slänt för att spara ett par minuter.
Det blev inget av alternativen, när jag skulle gena nedför den isiga slänten föll jag som en fura och landade blåslagen framför ett förskräckt pensionärspar. "Failure is not an option" ekade i huvudet och med leriga byxor och ömmande höft haltade jag upp på andra sidan bron och fick tillslut den här bilden.

Inga kommentarer: